Bownova terapija je edinstvena neinvazivna manualna terapija, ki učinkuje na vsa porušena ravnovesja v telesu in sicer fizična, biokemična, psihološka ali čustvena.
Virus z imenom korona: kako se z otroki pogovarjati o virusu
Pripravila: Mojca Šipek, mag. psih.
Center za krepitev zdravja Koroška
psiholog1-ckz@zd-sg.si
KAKO SE Z OTROKI NA SPROŠČEN NAČIN POGOVARJATI O NOVEM KORONAVIRUSU
Prenesi Brošuro Virus z imenom korona (.pdf)
Pojav novega koronavirusa in različni ukrepi ob razglasitvi epidemije so v naše življenje prinesli številne spremembe.
V okoliščinah, ki jih ne poznamo in za katere ocenjujemo, da jih ne moremo nadzirati, se ljudje pogosto odzovemo s strahom.
Lahko bi rekli, da so strah, tesnoba in nezaupanje običajni človeški odzivi v neobičajnih razmerah, v katerih smo se znašli.
Odrasli se poskušamo v teh okoliščinah znajti na različne načine. Nekateri veliko pozornosti usmerjajo na spremljanje dogodkov in seznanjanje z različnimi ukrepi, spet drugi se bolje počutijo, če se lahko o svojih skrbeh pogovorijo z bližnjimi, izvedejo tehniko sproščanja, napetosti sprostijo s telovadbo ali pa se posvetijo kakšnemu drugemu prijetnemu opravilu.
Za razliko od odraslih, ki že imamo več izkušenj s stresom in iskanjem strategij za sprostitev, pa so otroci lahko v takšnih razmerah bolj negotovi. Zato je pomembno, da jim v teh časih namenimo še posebno skrb, naklonjenost in pozornost.
Ne pozabimo, da zgledi vlečejo. V času negotovosti bomo z ohranjanjem lastne mirnosti otroku lahko dober in pomemben zgled. K dobremu počutju bomo lahko pripomogli tudi z ustvarjanjem ljubečega, sproščenega okolja, v katerem se bo otrok lažje izražal. Bodimo pozorni na morebitne otrokove stiske in mu dovolimo, da izrazi svoj čustva. Ob tem poskrbimo, da se bo počutil varno in sprejeto. Poleg zagotavljanja takšne podpore pa mu bomo lahko pomagali tudi z nudenjem ustreznim informacij, s katerimi si bo zmogel osmisliti dogajanje okoli sebe.
Zato je ključno tudi to, da se o novih razmerah z otrokom na ustrezni način pogovorimo. Otrok bo imel v zvezi z novim koronavirusom verjetno veliko vprašanj, kar je nekaj povsem običajnega. Priporočljivo je, da njegova vprašanja upoštevamo in mu ponudimo realne odgovore, primerne njegovi stopnji razumevanja. O tem so na spletu že dostopna številna priporočila strokovnjakov.
Moj namen pa je podati idejo, kako se o novem koronavirusu pogovoriti tudi na bolj sproščeni način. Da bi otroka na nevsiljiv, njemu bližji način seznanili z nekaterimi pomembnimi informacijami in poudarki glede virusa, sem pripravila pesmico Virus z imenom Korona.
Prebiranje pesmice je lahko prijetna popestritev časa, ki ga preživljamo z otrokom, hkrati pa ponuja tudi nekatera izhodišča za pogovor o trenutno pomembnih temah. Kot vodič in zamisel, kako lahko iz pesmice izpeljete različne pogovore z otrokom, sem pripravila nekaj izhodiščnih vprašanj in predlogov v poglavju Kažipot. Izberete jih lahko smiselno glede na otrokova zanimanja ali področja, za katera menite, da bi jim lahko posvetili še več pozornosti. Upam, da vam bo pesmica v pomoč, da se boste na sproščeni način tako lahko dotaknili tudi bolj perečih ali za otroka manj zanimivih, a ravno tako pomembnih tem v zvezi s trenutnimi razmerami. Seveda so to le zamisli, ki so vam lahko v pomoč. Ob prebiranju pesmice si zamislite tudi svoja vprašanja in teme. Vi ste tisti, ki svojega otroka najbolje poznate, in gotovo boste aktivnosti lahko njemu kar najbolje prilagodili.